O Eski Halinden Eser Yok Şimdi: Çocukluk Kahramanlarımız Olan Oyun Karakterleri, Geçmişten Günümüze Nasıl Değişti?

Oyun grafikleri, son on yılda daha hızlı işlemciler, daha güçlü bellek ve ekran kartı teknolojisindeki muazzam gelişmelerden yararlanarak hızla gelişti. İlk çıkan oyunlar, o zamanlar zengin görselleri hayata geçirmek imkânsız olduğundan dolayı basit hareketsiz görüntülerden ve karakterleri poligonlardan ibaretti.

6.03.2022 13:00:18 tarihinde yayınlandı.

Oyun grafikleri, son on yılda daha hızlı işlemciler, daha güçlü bellek ve ekran kartı teknolojisindeki muazzam gelişmelerden yararlanarak hızla gelişti. İlk çıkan oyunlar, o zamanlar zengin görselleri hayata geçirmek imkânsız olduğundan dolayı basit hareketsiz görüntülerden ve karakterleri poligonlardan ibaretti.

Her ne kadar bu oyun karakterleri o zamanlar piksellerden ve geometrik şekillerden ibaret olsa da hepsi kahramanlarımız oldu. Şimdilerde ise bu karakterler nasıl görünüyor, geçmişten günümüze nasıl gelmişler gelin bir göz atalım.

Max Payne, oyun tarihinde bir devrim niteliğindedir. 3. şahıs nişancı oyunlarının atası sayılabilecek olan Max Payne, Remedy tarafından geliştirilmişti. 2001 yılında piyasaya sürülen Max Payne karakterinin o dönemki yüzü, şirketin kurucularından Sam Lake’in yüzüdür. Daha sonra Max Payne 2’de Max ağabeyimizi Timothy Gibbs isimli bir oyuncu canlandırmıştı.

2011 yılında Max Payne’in hakları Remedy’den satın alındı ve Rockstar Games’e geçti, orada da Max Payne’i James McCaffrey isimli oyuncu canlandırdı. Bununla birlikte Max Payne’in oynanış mekanikleri çok değişmese de tabii ki Rockstar Games kalitesiyle birlikte grafikler tavan yapmıştı. Max’in yüzü gerçek bir insanın yüzünün ilk çıktığında gerçek bir insana ait bir yüzün .jpeg dosyasından ibaret olmasından 2012 yılında hareket yakalama teknolojisiyle canlandırılmaya geçmesi gerçekten büyüleyici.

Tabii ki böyle bir listede ablamız Lara Croft’tan bahsetmezsek olmaz. İlk olarak 1996 yılında oyuncuların gönlünü fetheden Lara Croft, o zamanlar gerçekten geometrik şekillerin boyanmasından ibaretti. Hatta o zamanki Lara Croft’un göğüslerinin üçgen olması günümüzde bayağı bir şaka konusu olmuştu.

2010 yılında yeniden hayata geçirilen Tomb Raider serisiyle birlikte tabii ki Lara Croft da büyük bir değişime uğradı. Yapımını Square Enix’in üstlendiği yeni Tomb Raider serisi, grafik konusunda gerçekten kendine hayran bırakıyor ve Lara Croft’un muhteşem tasviri izlemeye doyulmuyor.

Eğer bir oyuncuysanız, ‘Legend of Zelda’da oynadığımız karakterin adı Zelda değildir!’ sözünü muhtemelen yüzlerce kez duymuşsunuzdur. The Legend of Zelda’nın ana karakteri Link de geçmişten günümüze büyük bir değişime uğradı, zaten ilk oyun 1986’da çıkmış nasıl uğramasın?


Kaynak webtekno.com

 

Discord Hakkında Kan Donduran İddialar: "Türkiyede Paravan Şirket Kurdu, Kullanıcıların Ses Kayıtlarını, Ekran Görüntülerini Bile Devletle Paylaşıyor"

İnternetin her noktasında olduğu gibi topluluk platformu olan Discord’da da çeşitli kötü amaçlı grup ve kişiler varlığını sürdürüyor. Bunun son örneklerinden birisini de deprem zamanında depremzedelerle dalga geçmeyi amaçlayan kişilerle dolu bir gruptu. Söz konusu grubun tek eylemi bu da değildi.

Giyen Kişiyi Yüz Tanıma Teknolojisinde Görünmez Yapan Tişört Tasarlandı

Yapay zekâ, günümüzde pek çok alanda kullanılmaya başladığından beri araştırmacıların bu konuyla ilgili çalışmaları da son hız sürüyor. Konuyla ilgili son haber ABD'den geldi ve yüz tanıma sistemlerini geçersiz kılmayı başaran bir tasarıma sahip tişörtün ortaya çıktığı duyuruldu. Boston’da bulunan Northeastern Üniversitesi’nden araştırmacılar, MIT ve IBM araştırmacılarıyla ortak bir proje yürüttü ve projenin sonucunda giyen kişiyi yapay zekâ tarafından fark edilemez hâle getiren, sürekli değişen renklere sahip bir yamayla basılmış tişört ortaya çıktı.