Varı Yoğu Oyuna Harcamışız: Geçtiğimiz Yıl Oyun Endüstrisinde Yaşanan Devasa Büyüme Oranı Açıklandı

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisinin ve artan donanım fiyatlarının, bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisi üzerindeki etkisini ortaya koyan yeni bir rapor yayımlandı. Yeni rapora göre COVID-19 salgını sebebiyle günlerce ve hatta haftalarca evinden çıkamayan ve oynamak, çalışmak ve sosyalleşmek adına alternatif yöntemlere yönelmek zorunda kalan insanlar, çareyi kendilerini bilgisayar oyunlarına kaptırmakta buldu. 

21.02.2022 00:30:26 tarihinde yayınlandı.

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisinin ve artan donanım fiyatlarının, bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisi üzerindeki etkisini ortaya koyan yeni bir rapor yayımlandı. Yeni rapora göre COVID-19 salgını sebebiyle günlerce ve hatta haftalarca evinden çıkamayan ve oynamak, çalışmak ve sosyalleşmek adına alternatif yöntemlere yönelmek zorunda kalan insanlar, çareyi kendilerini bilgisayar oyunlarına kaptırmakta buldu. 

NYD Group tarafından hazırlanan pazar analiz raporuna göre geçtiğimiz yıl bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisinde yüzde 25’lik bir gelir artışı yaşandı. Raporda, COVID-19 salgınının etkisinin oldukça fazla olduğu bu artış sebebiyle dijital içerik tüketimi ve kişilerin bilgisayar oyunlarına harcadıkları sürede de genel bir artış olduğuna dikkat çekildi. 

Oyun donanımı ve aksesuarlarına yönelik tüketici harcamalarındaki artışın vurgulandığı rapora göre 2021 yılında bu pazarda 5,74 milyar dolardan fazla bir artış görüldü. Yüzde 25’lik bir artışa denk gelen bu rakam, 2020’de yayımlanan 2019 yılı rakamlarındaki 4,5 milyar dolara denk gelen yüzde 62’lik devasa artışın ardından ikinci sıraya yerleşti.  

Masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar ve mikrofonlara karşı genel olarak artan talebin sebep olduğu çeşitli ürün kategorilerindeki büyümeyi özetleyen raporda; bilgisayar mikrofon ve monitörleri, 2020’de yayımlanan rapora benzer bir şekilde hacim artışında zirveye yerleşti. 

Öte yandan NPD, geçtiğimiz yıl boyunca dijital içerik tüketiminde yüzde 5’lik bir artış olduğunu belirterek 2021 toplamının 7,9 milyar dolar olduğunu kaydetti. Dijital içerikteki bu artışın bilgisayar oyun süresinde genel bir artışa yol açtığının altının çizildiği raporda, bu rakamların 2020'nin ortalamasına göre 1 saat artarak haftada ortalama 7,7 saate çıktığı aktarıldı. 

İLGİLİ HABER Epic Games, 2022’de Getireceği Yenilikleri Açıkladı: Birçok Dev Oyun Geliyor

Ancak NPD, bu endüstride görülen muazzam büyümenin 2022 yılı için geçerli olmayacağı görüşünde. 2022 yılı tahminlerine göre oyun ve donanım endüstrisinde bir düşüş yaşanacağı öngörülüyor. Buna göre mevcut piyasa doygunluğu ve umuyoruz ki COVID-19 kaynaklı kişisel ve toplumsa-global kısıtlamalara artık gerek kalmamasına bağlı olarak, insanların eski hayatlarına yavaş yavaş geri dönmesiyle, bilgisayar donanım ve aksesuarlarına olan genel ilgi ve talebin de düşmesi bekleniyor. 


Kaynak webtekno.com

 

Üst Düzey Siber Güvenlik Özellikleriyle ‘Hacklenme’ Korkusunu Ortadan Kaldıran Dizüstü Bilgisayar: HP ProBook 650 G8

Siber güvenlik; akıllı telefon, internet ve bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasıyla hiç olmadığı kadar önemli bir hal almaya başladı. Özellikle de kurumları hedef alan bilgisayar korsanları, gerçekleştirdikleri saldırılar ile milyon dolarlara ulaşan maliyetlere yol açabiliyorlar. Örneğin; yapılan araştırmalara göre siber saldırıların perakende sektörüne olan maliyeti 2,01 milyon dolara ulaşmış durumda. Finansal hizmetler sektörü ise bir veri ihlalinden 5,85 milyon dolar kaybediyor…

Belki de Şimdi iPhoneun Rakibi Olacaktı: İlk Yerli Cep Telefonumuz ASELSAN 1919 Hakkında 8 İlginç Bilgi

Bugün içinde yaşadığımız dönem teknoloji çağı olarak adlandırılıyor. Askeri ya da ekonomik güçler bile ne kadar paranız ve askeriniz olduğuyla değil, bu alanlarda hangi teknolojileri kullandığınıza göre şekilleniyor. Bu çağın yeni başladığı 1990’lı yılların sonlarında, henüz cep telefonları yeni yeni yaygınlaşıyorken ülkemizin en önemli kurumlarından biri olan ASELSAN, ASELSAN 1919 adıyla bir cep telefonu modeli üretti.