NVIDIA GeForce RTX 3090 ile Çizilen Orman Yaratığı: İlk Bakışta Gerçek Bir Canlı Olduğunu Düşüneceksiniz!

NVIDIA Studio’nun her hafta yayınladığı yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu hafta da ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusu olan Pablo Munoz Gomez'le bir tasarım yolculuğuna çıkıyoruz.

27.05.2022 05:30:33 tarihinde yayınlandı.

NVIDIA Studio’nun her hafta yayınladığı yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu hafta da ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusu olan Pablo Munoz Gomez'le bir tasarım yolculuğuna çıkıyoruz.

NVIDIA Studio için özel bir çalışma yapan Gomez, NVIDIA GeForce RTX 3090 kullanarak bir orman yaratığı çizdi. Üç boyutlu bu orman yaratığının nasıl oluşturulduğunu da anlatan Gomez, dileyen herkesin buna benzer bir tasarımı yapabilmesini sağlamış oldu. Gelin hem o orman yaratığı tasarımına hem de projenin arkasındaki hikayeye birlikte bakalım.

Gómez tasarım yolculuğuna iki boyutlu bir uygulama olan Krita'da bir ön taslakla başladı. Buradaki amaç, daha sonra palete referans olarak biraz renk eklerken kaç tane üç boyutlu objeye ihtiyaç duyulacağını bulmaktı. Ardından Gomez, tasarımı yaratık, kayalar ve bitkiler için temel modeller oluşturmak için özel fırçalar kullandığı Zbrush'a taşıdı. Proje, bundan sonra da 3D modellerini uygulamak için Adobe Substance 3D Painter'a taşındı. İşte NVIDIA GeForce RTX 3090’ın hızlandırmasının faydaları burada ortaya çıktı. Görünüm penceresindeki NVIDIA Iray teknolojisi, Gomez'in gerçek zamanlı olarak düzenleme yapmasına ve tümü GeForce RTX 3090 GPU tarafından sağlanan daha yüksek işleme hızlarıyla ray-tracing özelliğini kullanmasına olanak tanıyordu.

Konsept tasarımcının çalışması bunlardan ibaret değildi. Orman yaratığını oluşturduktan sonra arka plan için daha fazla özelleştirme arayışına giren Gomez, Substance üç boyutlu obje kütüphanesinden bir çim objesi indirip Substance 3D Sampler'a aktardı ve fotoğrafa yakın bir görüntü oluşturmak için birkaç slider ayarladı. RTX'e özel etkileşimli ray tracing, Gomez'in GPU'su tarafından desteklenen eşzamanlı gerçekçi aşınma ve yıpranma efektleri uygulamasını sağlamıştı. Görselini Marmoset 4'te kuran ve gürültü gidericiyi CPU'dan GPU'ya kolay bir şekilde değiştiren Gomez, bunu yaparken, gerçek zamanlı ray tracing ve görüntü alanında pürüzsüz görsellere erişme imkanı yakaladı. Bu, ana menüdeki Lighting ve Ray tracing seçimlerine erişerek ve gürültü gidericiyi CPU'dan GPU'ya değiştirerek yapılmıştı. Adobe Photoshop'ta da son kompozisyon, ışıklandırma ve renk düzenlemesini yapan Gomez, yeni arka planı ekledikten sonra çalışmasını tamamlamış oldu.

Projesiyle ilgili konuşan konsept tasarımcı şu ifadeleri kullandı: “Üç boyutlu tasarım iş akışları inanılmaz derecede zorlu olabiliyor. Doğru GPU, içerik oluşturmaya odaklanmasını sağlıyor. GeForce RTX 3090'a geçtiğimden beri, bir render için beklemem veya bir sahneyi optimize etme konusunda endişelenmem gerekmediğinden 'yaratıcı aşamalara' daha fazla zaman ayırabiliyor ve konseptimi geliştirmek için bazı konuları daha çok test edebiliyorum. Sonuçları gerçek zamanlı olarak görebiliyorum.” 

Peki bu orman yaratığının ardındaki hikaye neydi? İşte bu sorunun cevabını da veren Gomez, "Benim için her şey bir hikayeyle başlar. Orman yaratığının hikayesi oldukça basit… Ormanda yaşayan ve hayatını kayaları dengeleyerek geçiren çok küçük bir fantezi karakteri, dengelemeyi ve üst üste yığmayı başardığı taşlar ne kadar büyükse, o kadar büyüyecek aynı zamanda daha da görünmez olacak. Sonunda devasa bir boyuta ulaşacak ve ortadan kaybolacak.” dedi.

Gomez, ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusudur. Kursları, eğitimleri, projeleri ve daha fazlası web sitesinden incelenebilir. NVIDIA Studio ise Facebook, Twitter ve Instagram'dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.


Kaynak webtekno.com

 

Yalnızca Gerçek Oyuncuların Cevaplayabileceği 10 Basit Soru

Eskiden çok daha zararlı gözükse de günümüzde yararları da birer birer ortaya çıkan bilgisayar oyunları, bizleri odamızın sıcak köşesinden alıp bambaşka dünyalara taşıyor. Üstelik bunu yaparken hayal gücümüzü geliştirdiği gibi yabancı dil öğrenmemize yardımcı da oluyor. Benim gibi ingilizcesini özellikle oynadığı oyunlarla geliştiren biriyseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. 

Huawei, Yeni Akıllı Bilekliği Watch Fit Elegantı Fiyatıyla Birlikte Duyurdu

Çinli teknoloji şirketi Huawei, düzenlediği bir etkinlikte yeni akıllı bilekliği "Watch Fit Elegant"ı duyurdu. Geçtiğimiz yaz aylarında duyurulan "Watch Fit"in gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkan akıllı bileklik, sunduğu özelliklere kıyasla yüksek sayılabilecek bir fiyat etiketine sahip. Peki Huawei'nin yeni akıllı bilekliği Watch Fit Elegant, kullanıcılara neler vadediyor?

Call of Duty Serisi Hakkında Duyunca Şaşıracağınız 7 Bilgi

Call of Duty serisi ilk oyunu 2003 yılında, o dönem çok meşhur olmayan Infinity Ward tarafından yayınlandı. Hiç kimse o zamanlar bu oyunun gerçek bir efsaneye dönüşeceğini tahmin etmedi ama öyle oldu. Bugün Call of Duty serisi ondan fazla oyunu, tarihi hikayeleri, can alıcı mekanları ve her oyunda garantisini verdiği aksiyon dolu maceralarıyla pek çok oyunseverin en gözde oyunu konumunda.