Pandemi Kısıtlamaları Bitti, Oyun Oynamayı Bıraktık: Oyun Sektörü, 10 Yıldır İlk Defa Küçülecek

Video oyun dünyasının öne gelen isimleri Microsoft, Sony ve Nintendo, Haziran 2022'de sona eren çeyrek dönemle ilgili raporlarını yayınladılar. Yayınlanan raporlar, video oyun dünyasında küçülme olduğunu gözler önüne serdi. Tüm şirketlerin satışları azalırken, bunun nedeni olarak en azından kısıtlamalar açısından geride kalan COVID-19 pandemisi gösterildi. Sektör kaynaklarına göre evde durmaktan sıkılan insanlar, artık dışarı çıkıyor ve video oyunları eskisi kadar önemsemiyorlar.

12.08.2022 17:30:26 tarihinde yayınlandı.

Video oyun dünyasının öne gelen isimleri Microsoft, Sony ve Nintendo, Haziran 2022'de sona eren çeyrek dönemle ilgili raporlarını yayınladılar. Yayınlanan raporlar, video oyun dünyasında küçülme olduğunu gözler önüne serdi. Tüm şirketlerin satışları azalırken, bunun nedeni olarak en azından kısıtlamalar açısından geride kalan COVID-19 pandemisi gösterildi. Sektör kaynaklarına göre evde durmaktan sıkılan insanlar, artık dışarı çıkıyor ve video oyunları eskisi kadar önemsemiyorlar.

Pazar araştırma şirketi NPD tarafından yapılan araştırmaya göre sadece ABD'deki oyunseverler, yılın ikinci çeyreğinde oyunlara 12,4 milyar dolar para harcadılar. Bu rakam dudak uçuklatıyor gibi görünse de sektör açısından düşündürücü. Çünkü geçtiğimiz yılla kıyaslandığında, yüzde 13'lük daralma görüyoruz. İşte bu durum, Microsoft, Sony ve Nintendo'nun satışlarına yansımış durumda.

Sony tarafından yapılan açıklamalarda, oyun kaynaklı gelirlerin yüzde 2 azaldığı ifade edildi. Şirketin karlılığı da yüzde 37 seviyesinde azaldı. Yıl sonu için karlılık tahminini de düşüren Sony, 2022 yılını yüzde 16 karla kapatacağını düşünüyor. Tüm bunlara ek olarak Sony, Playstation oyuncularının ortalama oyun süresinin de yüzde 15 azaldığını açıkladı. Sony'nin finans müdürü Hiroki Totoki, insanların evden çıkma fırsatları arttıkça, video oyunlara olan ilginin azaldığını söyledi. Tüm bunların yanı sıra, Sony'nin geçtiğimiz çeyrekte 2,4 milyon PlayStation sattığını söyleyelim. Bu rakam, geçen yıla neredeyse aynı.

Microsoft tarafından yapılan açıklamalar da hiç iç açıcı değildi. Şirket, oyun gelirlerinin geçtiğimiz yılın aynı döneminden yüzde 7 düşük olduğunu açıkladı. Xbox satışlarının yüzde 11 düştüğünden bahseden Microsoft, oyun içeriğinden elde edilen kazancın ise yüzde 6 düştüğünü söyledi. Bununla birlikte; Microsoft'un oyun şirketlerinden Activision, net karının yüzde 70, gelirinin ise yüzde 29 düştüğünü açıkladı. Ancak bu düşüş yalnızca Activision'a özel değil. Ubisoft da gelirlerinde yüzde 10 düşüş olduğunu duyurdu. EA ise sektörün aksine gelir ve karlılığını artırdı. Şirketin karı yüzde 50, geliri ise yüzde 14 artış gösterdi.

Nintendo, Nisan-Haziran 2022 dönemine ilişkin açıklamalarında, faaliyet karının yüzde 15 azaldığını duyurdu. 3,43 milyon adet Switch konsolu satan şirket, 41,4 milyon adet oyun-yazılım sattı. Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, düşüşün nedeninin çip krizi olduğu ifade edildi. Şirkete göre çip krizi nedeniyle Switch üretimi aksadı ve bunun doğal bir sonucu olarak da satışlar düştü. 

Ampere Analysis isimli araştırma şirketine göre 2022 yılı, video oyun dünyası için zorlu geçecek. Bu bağlamda; pazar büyüklüğünün 188 milyar dolar olacağını tahmin eden uzmanlara göre bu rakam, son 10 yıldaki ilk daralma olarak kaydedilecek. Küresel ekonomik kriz ile enflasyonist baskıların, insanları video oyunlardan daha fazla uzaklaştıracağı düşünülüyor.


Kaynak webtekno.com

 

EAden Devrim Yaratacak Sistem: Kendi Oyununu Kendin Tasarla (Bari Bundan Para Alma)

ABD'li yatırım bankası Goldman Sachs tarafından düzenlenen bir etkinliğe katılan Electronic Arts (EA) CEO'su Andrew Wilson, video oyun sektörünün geleceğine ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. EA CEO'sunun açıklamasına göre oyuncuların özel içerikler oluşturabildikleri oyunlar hem daha popüler oluyor hem de daha fazla para kazandırıyordu. 

11le Çarpınca İyi Para: Appleın Açığını Bulan Türk Yazılımcı, İki Ayrı Ödül Kazandı

Bir yazılımı hatalarını o yazılımın geliştiricisi olarak bulmak o kadar kolay değil. İnsan kendi ürününe yeterince dışarıdan bakamayabiliyor ve yazılımlardaki önemli hatalar bazen herhangi bir insan tarafından ortaya çıkarılabiliyor. Kullandığımız uygulamalar bu şekilde güvenli kalıyor ve bu davranış, uygulamanın ya da herhangi bir yazılımın sahibi tarafından ödül yoluyla pekiştiriliyor.