Unutulmuş Diyarları Hatırlama Zamanı: Baldurs Gate Serisinin 3. Oyuna Kadar Olan Hikayesi

Dungeons & Dragons markası son yıllarda büyük bir geri dönüşe imza atıyor. "Fantastik Rol Yapma Oyunu (FRP)" denildiğinde akla ilk gelen isimlerden olan D&D, önce bir sinema filmiyle, sonra da yeni bir AAA oyunla önemli bir rönesans yaşıyor. Bu esnada da geçmişte yarattığı güçlü hikayeleri günümüze taşıyor. Bunlardan biri de Baldur's Gate markası elbette. 

6.08.2023 14:15:06 tarihinde yayınlandı.

Dungeons & Dragons markası son yıllarda büyük bir geri dönüşe imza atıyor. "Fantastik Rol Yapma Oyunu (FRP)" denildiğinde akla ilk gelen isimlerden olan D&D, önce bir sinema filmiyle, sonra da yeni bir AAA oyunla önemli bir rönesans yaşıyor. Bu esnada da geçmişte yarattığı güçlü hikayeleri günümüze taşıyor. Bunlardan biri de Baldur's Gate markası elbette. 

Yukarıda gördüğünüz harita, Faerun adlı fantastik gezegenin bir haritası. Bu haritada kırmızı yuvarlakla işaretlenmiş olan yerde de Baldur's Gate adı verilen yerleşim bulunuyor. Yani burada bir kapıdan değil, bir yerleşim biriminden söz ediyoruz. Tema Ortaçağ olduğu için bir şehir, etrafında bir iki kale, üç beş köy şeklinde bir yerleşim söz konusu. Bu yerleşimlerden biri olan Candlekeep, bir nevi akademik yerleşim görevi görüyor. Hikayemiz de orada başlıyor gibi gözüküyor, ama sadece gözüküyor. 

Ben bilmiyorum da… Fantastik evrenlerin en klişe, en basit karakter geçmişi hikayesi "Çocukken anam babam öldü, kardeş hala dede falan da yok, beni eğitime aldılar hop level 1 karakter olarak geldim." şeklindedir. Baldur's Gate de benzer bir şekilde başlıyor ama en azından bu defa kız kardeşimiz var. Candlekeep'te bir büyücünün yanında kız kardeşimizle birlikte kalıyoruz. Bir büyücü diyip geçmeyelim, kendisinin bir adı var, Gorion. Önce Candlekeep'e olan baskından kurtuluyoruz, sonra da kendimizi yollara vuruyoruz. Gorion, bizi kara zırhlar içindeki bir düşmandan kurtarmak için kendisini feda ediyor, şu hayatta kızkardeşimizle başbaşa kalıyoruz. Amacımız hem kendimizi kurtarmak, hem de Gorion'a ne olduğunu bulmak. 

İşte ortalığın karışmaya başladığı nokta da tam olarak burası. Zira bizim maceraya atılmamızdan çok daha evvel başlamış dahil olacağımız hikaye. Forgotten Realms (Unutulmuş Diyarlar)'ın kendi hikayeleri arasında yer alan Time of Troubles'tan başlayan bir yolculuğa biz aslında 20 yıl kadar sonradan dahil oluyoruz. 

Şimdi bu Forgottten Realms dediğimiz yerde tanrıdır, tanrıçadır, yarı tanrıdır bunlardan toplamda birkaç yüz tane var. Bunların işi gücü de "Aman ben daha güçlü olayım, ben daha da fazla hükmedeyim." falan gibi şeyler. O yüzden de baştanrı olan Ao'nun elindeki Kader Tabletleri olarak adlandırılan tabletleri çalmaya çalışıyorlar. Ao ise yapı olarak pek Zeus falan gibi bir baştanrı değil, daha çok Semavi dinlerdeki tanrı figürüne benziyor ve ilahi adalet uyguluyor. Helm adında cennetin kapılarında bekleyen gözcü tanrı hariç tüm tanrıların güçlerini ellerinden alıyor ve onları, Faerün'de insan suretinde gezmeye zorluyor. Bu süreçte büyü sapıtıyor, tanrıçalar ve tanrılar ölümlü hale geliyor, ki bazıları da ölüyor. 

İşte bu ölecek olanlardan biri de, bir kehanetle kaderi kendisine bildirilmiş olan Bhaal. Kendisi cinayet tanrısı olarak ölmeye çok mesafeli bir kişi olduğu için, kafasında bir plan yapıyor. Ölmeden önce yapabildiği kadar çok çocuk yapıp, çocukları büyüdüğünde yeniden hayata dönmeyi planlıyor. İnanır mısınız biz de meğerse o çocuklardan biriymişiz, Candlekeep'i basan da, bizi öldürmeye çalışırken Gorion'u katleden de Sarevok adlı üvey kardeşimizmiş. Kendisini, oyundaki seçimlerimizden bağımsız olarak öldürmek zorunda kalıyoruz ve ilk oyun da bu noktada sona ermiş oluyor. 

Bu oyuna bir hapishanede başlıyoruz. Öğreniyoruz ki ilk oyundan sonra Jon İrenicus diye bir büyücü bizi hapsetmiş ama bacımız Imoen gelip bizi kurtarıyor. Tam envai çeşit yaratıkla başa çıkıp dışarı çıkıyoruz, bir de ne görelim? Şehrin büyülü koruyucuları (bunlara Cowled Wizards deniyor) hem bacımızı hem Irenicus'u yakalamış, Spellhold adında bir hapishaneye gönderecekler. Biz de Athkatla adı verilen bu şehirde kardeşimizi kurtarmanın yollarını arıyoruz. Özetle çokça rüşvet gerektiği için çokça altın topladığımız bir dizi maceranın ardından Spellhold'a gidiyoruz. 

Spellhold'a vardığımızda kontrolün Irenicus'a geçtiğini görüyoruz. Kendisi hem bizim hem de sonradan onun da Bhaal'ın kanını taşıdığını öğrendiğimiz Imoen'in ruhlarını büyüyle çalıyor. Imoen'in ruhunu da Bodhi adındaki vampire veriyor, zira o da Irenicus'un kız kardeşi. Slayer adı verilen bir canavar formuna dönüşebilmemizin ve de muhtemelen Drizzt Do'Urden adlı ikonik karakterin sayesinde Bodhi'yi bir araba dövüyoruz. 


Kaynak webtekno.com

 

Biz Seni Çok Yanlış Tanımışız: Yapay Zekâ Aslında Ne Değildir?

Bilim kurgu eserlerinden günümüz teknolojisinin en önemli yapı taşına evrilen, sürekli gelişen fakat bir yandan da sınırlarının varacağı nokta konusunda çeşitli tartışmalara sebep olan yapay zekâ kavramı, aslında bugüne kadar oluşan bilgi kirliliğinden nasibini aldı. İnsanın hayal gücü ile birleşince komplo teorilerinin ve distopik senaryoların kahramanı oldu, gelecekte ‘makinelerin kölesi’ olmamıza sebep olacak bir şeytan gibi gösterildi.

Dünyanın İlk 4K 38 İnç Oyuncu Monitörü 144 Hz Yenileme Hızıyla Duyuruldu!

ASUS, bugün video oyun dünyasında tüm dengeleri değiştirecek bir duyuru gerçekleştirdi. Bu duyuruda "ASUS ROG Swift PG38UQ" olarak isimlendirilen yeni bir monitör duyuruldu. Bu monitör, sahip olduğu teknik özelliklerle dünyada bir ilk olma niteliğinde. Peki video oyun tutkunlarına benzersiz bir deneyim yaşatacak ASUS ROG Swift PG38UQ, tüketicilere neler vadediyor?

Uzay Gemileri Uçan Araçlar Olmasına Rağmen Neden Özellikle "Gemi" Deniliyor?

Bilim kurgu eserleri çok uzun süre hakir görülmüş, üçüncü beşinci plana itilmiş, hakkı yenmiş eserlerdir. Türün kendisi de uzun süre -fantastik edebiyat ile birlikte- edebiyat çevrelerinden dışlanmıştır. Zira özellikle 19. yüzyılda edebiyatın her alanında önemli eserler çıkmış olmasına rağmen genel ortalama Flash TV dizileri seviyesindeydi: Çoğunlukla dini ya da sosyal mesajlar vermeyi amaçlayan, hikaye örgüsü zayıf eserler ya da insanın ruhunu darlayan felaketler silsilesi. Sonuçta erkek çocuklarının kollarının mastürbasyon yapmasınlar diye kolları bağlanarak uykuya gönderildiği bir manyaklık döneminden bahsediyoruz. 

Toggun Tasarımcısı Pininfarina, Şimdi de iPhone Kılıfı Tasarladı (Tabiki Araba Tasarımlı...)

Otomobil dünyasının en popüler tasarım şirketleri arasında yer alan İtalyan şirket Pininfarina, ABD merkezli teknoloji şirketi Apple için özel bir çalışma yaptı. Yapılan bu çalışma, iPhone 13 Pro ve iPhone 14 Pro için dizayn edilen özel telefon kılıfları ortaya çıkardı. Kılıfların üretimi için Inkar isimli bir şirket ile iş birliği yapan Pininfarina, gerçekten de dikkat çeken bir işe imza atmış durumda.