Windowsun Mouse İmleci Neden Simetrik Değil? Mantıklı Bir Sebebi Var!

Hikâyemiz, 1960’larda, kocaman bilgisayarların herkes için kullanımı kolay hâle gelsin diye yapılan çalışmaların en alevli olduğu dönemde geçiyor. Aynı zamanda bu dönemde, şu an kullanmaya alışık olduğumuz ve farklı çeşitlerinin her yerde görülebildiği çevre birimlerinin ataları da ortaya çıkmaya başladı.

19.05.2023 12:45:07 tarihinde yayınlandı.

Hikâyemiz, 1960’larda, kocaman bilgisayarların herkes için kullanımı kolay hâle gelsin diye yapılan çalışmaların en alevli olduğu dönemde geçiyor. Aynı zamanda bu dönemde, şu an kullanmaya alışık olduğumuz ve farklı çeşitlerinin her yerde görülebildiği çevre birimlerinin ataları da ortaya çıkmaya başladı.

Hikâyenin ana kahramanı ise Douglas Engelbart adında bir mucit. Bu yazıda her ne kadar mouse üzerine odaklansak da kendisinin, bilgisayar kullanımını ilk çıktığındaki hâle göre çok daha kolay kılan çalışmalarda yer aldığını bilmeniz gerek.

MSpoweruser .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }

O zamana kadar kodlar yoluyla kullanılan bilgisayarlar için ekrandaki bir nesneye tıklayarak veya sürükleyerek işlem yapmak oldukça eşsiz bir düşünce sayılırdı. Douglas, üstteki görselde görebileceğiniz gibi, ahşap bir kasanın içine yerleştirilmiş iki tekerlek ve bir düğmeyle 1968’de bunu gerçekleştirdi.

Douglas’ın SRI şirketinin “Tüm Demoların Atası” ismiyle bilinen ve pikselden ziyade vektörel bir arayüzde gösterilen etkinliği, hareket ettikçe arkasında bulanık bir iz bırakıyormuş gibi görünen bir dikey ok barındırıyordu. Bu, ilk mouse imleciydi.

Xerox çatısı altında yer alan PARC şirketi, Douglas’ın ortaya koyduğu tüm yeniliklerle ortaya çıkardığı ve oldukça fazla dikkat çeken yeni sisteminde Douglas’ın aksine dikey bir imlece yer vermemişti. Onun yerine piksel üzerinde tasarlanan siyah ve eğik bir imleç yer alıyordu. Xerox Alto isimli bu sistem 1973'te geliştirildi.

Öncekinden farklı olarak siyah imlecin etrafına yerleştirilen beyaz kaplama, bu imlecin hem siyah hem de beyaz arka planda görülebilir olmasını sağlıyordu. Macintosh ile oldukça yüksek başarıya ulaşan Apple’ın ardından Microsoft da bu tasarımı takip etti. Zaman içinde bu iki şirket, arayüzlerini ve kapasitelerini genişlettikçe imleçlerin kalitesi de arttı.

Eğik olması ise yanında birçok avantaj getirecekti. Öncelikle imlecin eğik olması, düz olmasının aksine düşük piksel sayılı bir ekranda fark edilirliğini artıracak ve tıklanacak nesnenin daha kolay görülebilmesini sağlayacaktı. İşaret ederken elimizin aldığı şekle benzemesi de bunu destekliyordu.


Kaynak webtekno.com

 

Dünyanın En Uygun Fiyatlı Snapdragon 8+ Gen 1 İşlemcili Telefonu Tanıtıldı: Neredeyse Orta Segment Telefonlardan Bile Ucuz!

Çinli teknoloji devi Nubia hem oyuncular için geliştirdiği hem uygun fiyata üst düzey performans veren telefonlarıyla bilinen bir marka. Ünlü telefon markası bugün yeni modeli Nubia Z40S Pro’yu resmi olarak Çin’de tanıttı. Bir önceki versiyon Z40 Pro’dan farklı olarak Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 işlemciyle kullanıcılara sunulan telefon, pil ve şarj konusunda da önceki versiyona göre daha iyi özelliklere sahip.

Bu Ay Amazondan Alıp Beğendiğimiz 11 Ürün Tavsiyesi

Hayatın her alanından ürünlerin bulunduğu ve Türkiye’ye girişinden bu yana ürün yelpazesini giderek genişletmeye devam eden Amazon Türkiye’den bugün farklı bir listeyle karşınızdayız. Bu listemizde, çeşitli kategorilerden her an ihtiyacınız olabilecek ya da sahip olmak isteyebileceğiniz, bizim de satın aldığımız ürünleri bir araya getirdik.

Starfield, GeForce NOWa Geldi!

Yılın en çok beklenen video oyunlarından Starfield ile ilgili dikkat çekici bir gelişme yaşandı. Uzay temalı yapım, NVIDIA'nın bulut oyun platformu GeForce NOW'a eklendi. Böylelikle Starfield'ın oynanabileceği yeni bir mecra daha oluşmuş oldu. Oyuncular, ücretli paket satın alarak veya NVIDIA GeForce NOW için sunulan ücretsiz deneme paketi ile Starfield'ın neler sunduğunu deneyimleme imkânı yaşayacaklar.

Uzayda İsyan: Yeni Bir Araştırmaya Göre Mars’ta Kurulan Koloniler Bağımsız Hareket Edebilir

Uzay yarışının hiç olmadığı kadar hız kazandığı bu dönemde yeni bir araştırma Mars’ta kurulacak koloniler hakkında ilgi çekici bir iddiada bulunuyor. Rusya’da yapılan ve ‘Project Sirius’ olarak adlandırılan araştırmada yer alan ekibin 120 gün boyunca ‘koloni’ şartları altındaki davranışları ve karar verme yöntemleri incelendi. ‘İniş operasyonları’ ve ekibin yaşam alanı olacak ‘basınçlı odalar’ gibi Mars görevinin parçaları da testte yer aldı. Fakat asıl araştırılan konu; görev ekibinin görev kontrol merkezi ile olan iletişimiydi.