DeepMindın Yapay Zekâ Araştırmacıları, Oyuncuların Zaafları Üzerine Çalışıyor
Gerçek hayattaki problemlerin çözümüne yönelik olarak geliştirmek istenen algoritmalar söz konusu olduğunda, bilgisayar oyunları gerçek hayata uyarlanıp algoritmaların geliştirilmesinde bilim insanlarına elverişli bir zemin sağlayabilir. Bunun sayesinde, yapay genel zekâ (AGI) için zemin hazırlanmış olabilir. AGI, yalnızca veri girişi gibi sıradan ve tekrarlanan görevleri değil, kendi çevresi hakkında da akıl yürütebilen bir karar verici yapay zekâ sistemine işaret ediyor.
Gerçek hayattaki problemlerin çözümüne yönelik olarak geliştirmek istenen algoritmalar söz konusu olduğunda, bilgisayar oyunları gerçek hayata uyarlanıp algoritmaların geliştirilmesinde bilim insanlarına elverişli bir zemin sağlayabilir. Bunun sayesinde, yapay genel zekâ (AGI) için zemin hazırlanmış olabilir. AGI, yalnızca veri girişi gibi sıradan ve tekrarlanan görevleri değil, kendi çevresi hakkında da akıl yürütebilen bir karar verici yapay zekâ sistemine işaret ediyor.
Google'ın ana şirketi Alphabet bünyesindeki yapay zekâ şirketi DeepMind'daki araştırmacılar tarafından yayınlanan yeni bir makaleye göre bazı oyunlardaki oyuncuların hamlelerine yönelik en iyi karşılıkları öğrenen bir sistem oluşturuldu. Satranç ve Go'nun da içinde yer aldığı oyunlarda, bu yapının 'en kötü durumdaki rakiplerde' tutarlı bir şekilde yüksek performans gösterdiği belirtiliyor. 'En kötü durumdaki rakipler', iyi olmayan ancak oyunu kuralına göre oynayıp bitiren oyuncular için kullanılan bir terim.
Oyunculara karşı gösterilen performansın seviyesi, projede 'zafiyet' olarak adlandırılıyor. Bu zafiyeti hesaplamak, oyuncunun yapabileceği hareketlerin toplamı çok büyük olduğundan ötürü hayli yoğun bir işlem gerektiriyor. Örneğin Texas Hold'em isimli oyunun bir versiyonu olan Heads-Up Limit Texas Hold’em oyununda 10 üzeri 14 karar noktası varken Go'da bu sayı 10 üzeri 170'e çıkıyor. Bu işlemlerden kaçınmanın bir yolu, güçlendirilmiş öğrenme adı verilen bir yöntemi kullanmak. Bu yöntemle verilebilecek en iyi karşılık hesaplanabiliyor.
DeepMind araştırmacılarının önerdiği yapı, Yaklaşık En İyi Karşılık Bilgi Durum Monte Carlo Ağaç Araştırması (ABR IS-MCTS) adını almış. Bu yapı, bilgi/durum temelinde en iyi karşılığa yakınsıyor. Yapı içerisindeki aktörler, bir oyunu oynamak için bir algoritmayı takip ederlerken öğreniciyse bir hareket tarzı geliştirmek için çeşitli oyunların sonuçlarından yola çıkıyor. ABR IS-MCTS sezgisel olarak doğru ve istismar edebilir bir karşı strateji yaratabilmeyi öğrenmeyi deniyor. Zaafları arayan sistem, rakibin stratejisine sınırsız bir erişim sağlıyor ve birinin yıllar boyunca rakibinin zaaflarını kullanması için eğitilmesi durumunda ne olacağını simüle ediyor.
Araştırmacıların verilerine göre, 200 oyunculu (4 işlemcili ve 8 GB RAM'li bir bilgisayarda eğitildiler) ve bir öğrenicili (10 işlemcili ve 20 GB RAM'li bir bilgisayarda eğitildi) deneylerde, ABR IS-MCTS her oyunda %50'nin üzerinde bir kazanma oranı yakaladı. Buna ek olarak Hex veya Go dışındaki oyunlarda (Connect Four ve Breakthrough gibi) bu oran %70'in üzerine çıkarken 1 milyon bölüm için eğitildikten sonra tavlada %80 başarı sağladı.
İLGİLİ HABER Googledan Cinsiyetlere Göre Çeviri Yapacak Yapay Zekâ
Bununla birlikte ABR IS-MCTS'nin bazı örneklerde hayli yavaş olduğu kaydediliyor. Örneğin iki oyunculu pokerin basitleştirilmiş bir versiyonu olan Kuhn Poker'de belirli bir tür stratejinin zafiyetini hesaplamak ortalama 150 saniye sürdü. Gelecekteki araştırmalarda, daha karmaşık oyunlar için stratejiler geliştirmesi hedefleniyor.
Kaynak webtekno.com
Ünlü Apple Analisti, iPhone’ların Type-C’ye Geçişi Hakkında Yeni Bilgiler Paylaştı: Type-C’li Airpods’lar Gelebilir
Son yıllarda pek çok telefon ve bilgisayarda Type-C girişler kullanılmaya başlandı. Hızlı şarj ve hızlı dosya aktarımı nedeniyle tercih edilen Type-C girişleri, an itibariyle teknoloji dünyasının vazgeçilmezleri arasında yerini alış durumda. Ancak bu girişleri telefonlarına koymamakta ısrar eden bir firma var, Apple.
Kimisinde Eğlendiğimiz Kimisinde İçimizin Karardığı 20 İkonik Oyun Repliği
Bu kimisi eğlenceli kimisi iç karartıcı kimisi yol gösterici kimisi uzun ve kimisi kısa efsane oyun repliklerinin her biri, neredeyse her oyuncunun aklına bir şekilde kazınmış ve dediğimiz gibi hayatlarında belki de etkisi olmuş desek abartmış olmayız.
Redditin Ahı Var: Komisyonsuz Borsa Platformu Robinhood Hacklendi, 7 Milyon Kişinin Verisi Ele Geçirildi
ABD’deki Gamestop hareketi esnasında alım satımları durdurmasıyla fazlasıyla tepki çeken borsa uygulaması Robinhood, bugün bir skandalla gündeme geldi. Şirket, paylaştığı açıklamada 3 Kasım’da siber saldırıya uğradığını ve 7 milyondan fazla müşterisinin kişisel bilgilerinin ele geçirildiğini duyurdu.
ChatGPTyi Yem Olarak Kullanan Kötü Amaçlı Yazılımların Sayısı Hızla Artıyor!
ChatGPT gibi üretken yapay zekâ modelleri her ne kadar heyecan verici olsalar da bazı riskleri de beraberinde getiriyor. Kötü amaçlı aktörler tarafından kullanılmaları da bu risklerden biri. Teknoloji devi Meta tarafından bugün yapılan bir açıklama, ChatGPT’den yararlanan kötü amaçlı yazılımların artışta olduğunu ortaya koydu.
Assassins Creed Hayranlarına Müjde: Yeni Güncelleme ile Valhalla ve Odyssey Birleşiyor
Video oyun dünyasının önemli isimlerinden Ubisoft, dünyanın en popüler oyun serilerinden bir tanesi olan Assassin’s Creed için çok önemli bir duyuru yaptı. Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, yeni bir içerik paketi oluşturulduğu ve ücretsiz olarak yayınlanacak bu içerik paketinin 2018'de piyasaya sürülen Assassin's Creed Odyssey ile 10 Kasım 2020'de piyasaya sürülen Assassin's Creed Valhalla'yı birleştireceği ifade edildi.